Hur byter man assistansbolag?

Du som assistansberättigad har alltid rätten att kostnadsfritt byta assistansbolag om ditt nuvarande inte uppfyller dina behov eller av annan anledning inte fungerar. Att byta assistansbolag ska inte vara jobbigt, därför finns vi där för dig hela vägen och hjälper dig genom hela processen.

Har du redan ett förhöjt assistansbelopp hjälper vi dig att ansöka om det på nytt med oss som din nya anordnare.

Byta assistansanordnare till Inova

1.

Första kontakten
Funderar du på att byta assistansanordnare är du välkommen att höra av dig till oss. Vi sätter då upp ett möte för att du ska få berätta vad du vill få ut av din assistans.

2.

Samtal om dina behov och önskemål
Vi på Inova är måna om att assistansen sker på dina villkor, det är du som vet bäst hur du vill leva ditt liv och assistansen är ett verktyg för det. Tillsammans kommer vi överens om hur vi kan möta dina önskemål och skräddarsyr assistansen utifrån dina behov.

3.

Ditt beslut
Bestämmer du dig för att byta till Inova tecknar vi ett avtal. Vi kan sköta hela kontakten med ditt nuvarande assistansbolag om så önskas, annars finns vi som stöd under hela processen. 

4.

Uppstart
Vi levererar en smidig övergång. Finns önskemål att behålla tidigare assistenter anställs dessa hos Inova, annars rekryteras nya assistenter i samråd med dig. 

Kontakta oss för att byta assistansbolag

Kontakta verksamhetschef Mathias direkt eller fyll i formuläret så kontaktar vi er för ett möte.